Jak prawidłowo ułożyć zbilansowaną dietę, dzięki której schudniemy?

Autor: Redakcja — Luty 21, 2016

Nadmiar zbędnych kilogramów jest uciążliwy dla każdego. Z czasem zaczyna przybywać ich więcej i więcej, a my w końcu uznajemy, że czas podjąć jakieś kroki, by poprawić swój wygląd. Ćwiczenia są świetnym sposobem na lepszą sylwetkę, jednak nawet największy wysiłek może okazać się niepowodzeniem, jeżeli nie dołączymy do tego odpowiedniej diety. By ułożyć dobrze zbilansowaną dietę na dłuższy czas, warto skonsultować się ze specjalistą, który nam w tym pomoże. Jeżeli jednak pragniemy jedynie zrzucić kilogram, bądź dwa, by wcisnąć się w węższe spodnie możemy z powodzeniem ułożyć sobie krótką dietę samodzielnie.

Samodzielna dieta

Z powodzeniem można będzie ją stosować przez tydzień lub dwa, a jeżeli zastosujemy się do wszystkich jej zaleceń z pewnością plan się powiedzie. W naszym jadłospisie powinno zagościć jak najwięcej produktów zbożowych.  Płatki, kasze czy otręby są znakomitym źródłem błonnika, dodatkowo szybko powodują uczucie sytości, przez co nie mamy ochoty zjeść zbyt wiele. Jeżeli kochamy produkty mleczne powinniśmy skupić się na tych, o jak najmniejszej zawartości tłuszczu. Unikajmy tłustego mleka i twarogów. Śmietanę najlepiej zamienić jogurtem naturalnym.

Dieta idealna, aby szybko schudnąć

Źródło: borelioza-blog.pl

Wołowinę czy wieprzowinę zamieńmy na ryby oraz owoce morza. Dozwolonymi mięsami są wyłącznie te o bardzo niskiej zawartości tłuszczu. Możemy więc pozwolić sobie na cielęcinę czy drób (poza gęsią i kaczką). Produktami absolutnie zabronionymi są wszelkiego rodzaju słodycze i przekąski, cukier czy tłuszcz. Kawa jest jednym z elementów których również należało by się wystrzegać. Jednak poranki w pracy bez niej bywają bardzo ciężkie, dlatego jeżeli już musimy ją wypić nie dodawajmy do niej cukru. Jedzenie powinniśmy przygotowywać w zdrowym stylu. Najlepiej by było gotowane na parze (parowary znajdziecie na Okazje.info), zachowa wtedy wiele cennych składników odżywczych.

Pamiętajmy również, by pić jak najwięcej zwykłej wody, dzienne zalecane minimum to ok. 1,5 litra.

Reklama: