Jak prawidłowo wykonywać skrętoskłony?

Autor: Ola Nowak — Grudzień 30, 2013

Skrętoskłony są doskonałym ćwiczeniem, które pomaga pozbyć się tzw. oponki czyli tłuszczyku z boczków, ale również z brzucha. Jest to ważne nie tylko z powodów estetycznych – idealna kobieca sylwetka jest utożsamiana od wieków z talią osy – ale przede wszystkim zdrowotnych. Nadmiar tłuszczyku w tych okolicach ciała stanowi zagrożenie dla zdrowia, ponieważ osoby z otyłością brzuszną są bardziej narażone na choroby układu krążenia, nadciśnienie czy cukrzycę. Otłuszczone narządy wewnętrzne nie pracują bowiem w pełni sprawnie i wydajnie.

kobieta mierząca talię

Źródło: kobieta.gazeta.pl

Sposoby na wymodelowanie sylwetki

Aby pomóc swojemu zdrowiu i wyglądowi, zyskując ładne wcięcie, należy systematycznie wykonywać różne ćwiczenia, a w tym także ćwiczenie na mięśnie brzucha polegające właśnie na wykonywaniu skrętoskłonów, które fantastycznie wpływają na modelowanie sylwetki. Są dwa rodzaje ćwiczeń określane mianem skrętoskłonów.

Skrętoskłony w pozycji stojącej

Źródło: www.zszywka.pl

Pierwszy z nich to skrętoskłony wykonywane w pozycji stojącej, z tułowiem pochylonym równolegle nad podłogą, a drugi – skrętoskłony w pozycji leżącej, polegające na przyciąganiu naprzemiennie kolan do łokci. Zaczynamy od dwudziestu powtórzeń, stopniowo zwiększając ich liczbę.

Jak wykonywać skrętoskłony w pozycji stojącej

Skrętoskłony w pozycji stojącej należy wykonywać na lekko rozstawionych nogach, tworzących kąt ostry z naszym torsem. Ramiona rozkładamy trzymając je równolegle do podłogi i zaczynamy wykonywać skręt, prowadząc naprzemienne prawą dłoń do lewej stopy, a dłoń lewą do prawej. Ważne aby przy tym odpowiednio napinać mięśnie brzucha i pośladków. Postaraj się również wykonywać ćwiczenie powoli, dzięki czemu będziesz dokładnie kontrolować każdy ruch. W tym ćwiczeniu zdecydowanie ważniejsze jest odpowiednie wykonanie każdego skrętu niż ich ilość. Wolne wykonywanie ćwiczenia jest dodatkowym utrudnieniem, gdyż nie możesz wykonywać ruchów „z rozpędu”, lecz wkładając w nie więcej wysiłku zdecydowanie szybciej ujrzysz satysfakcjonujące efekty.

Pamiętaj, aby w czasie ćwiczenia przez cały czas mieć wyprostowane kolana. Ugięcie ich ułatwia dotarcie ręką do stopy, lecz przez to zaburzamy odpowiednią pozycję, a co za tym idzie, ćwiczenie przynosi zdecydowanie mniejsze efekty. Wariacją na temat skrętoskłonów są skręty tułowia w pozycji wyprostowanej.

Skrętoskłony w pozycji leżącej

Ćwiczenie  możesz również wykonywać w wersji leżącej. Jak ją zrobić? Połóż się wyprostowana na podłodze, a dłonie załóż za głowę, natomiast łokcie staraj się ułożyć na ziemi jak najbardziej rozłożyście. Ruch jaki musisz wykonać to dołożenie lewego kolana do prawego łokcia oraz na odwrót. Bardzo istotne jest, abyś w czasie wykonywania ćwiczenia nie odrywała pleców od ziemi, natomiast dozwolone jest dociąganie łokciem do kolana – jeśli musisz sobie w jakiś sposób ułatwić to ćwiczenie, to właśnie ruchem łokcia.

Reklama: