Jak się odchudzać?

Autor: Agnieszka S. — Listopad 18, 2015

Każdy z nas chociaż raz w życiu próbował diety odchudzającej. Co zrobić, aby nie była to droga przez mękę? Co ułatwia, a co utrudnia zrzucanie wagi?

Girl showing how much weight she lost

Kiedy chcemy rozpocząć odchudzanie musimy być konsekwentni. Najlepszy trener, ani dietetyk nie pomoże nam, gdy nie stosujemy się do jego zaleceń. Jeżeli zależy nam na trwałym rezultacie powinniśmy stosować metodę małych kroczków. Stopniowe zmienianie nawyków jest bardziej trwałe. Przed przejściem na dietę przyjrzyjmy się naszym obecnym posiłkom – ich porcjom, jakości, ilości. WHO uważa, że przede wszystkim powinniśmy ograniczyć tłuszcze trans i proste węglowodany. Zastąpmy je nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, owocami, warzywami, roślinami strączkowymi i pełnoziarnistym pieczywem. Ważna tu jest konsultacja z dietetykiem, ponieważ dieta powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb.

Oprócz oczywistych błędów, jak chociażby podjadanie, zrzucenie wagi utrudniają także inne czynniki. Jednym z nich jest przewlekły stres. Kortyzol, czyli hormon stresu, nie tylko zwiększa nasz apetyt na słodycze. Powoduje on także odkładanie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Także brak snu zwiększa ryzyko otyłości. Większość z nas potrzebuje 7-8 godzin snu na dobę, aby metabolizm nie zwolnił. Pamiętajmy również, że każde kolejne odchudzanie jest trudniejsze. Ciężej jest nam się za nie zabrać, jak również wolniej zrzucamy tkankę tłuszczową. Bądźmy więc konsekwentni.

Reklama: