Co jeść po treningu?

Autor: Justyna Jucha — Listopad 27, 2014

Aby organizm mógł się dobrze zregenerować po wysiłku fizycznym, należy zadbać o odpowiedni posiłek po treningu. Tylko dzięki niemu ciało będzie mogło odbudować zapasy energii, a my sami będziemy przez długi czas w dobrym humorze. Ale co to to jest dobry, potreningowy posiłek? Z czego powinien się składać?

11

Mały posiłek można zjeść już idąc z siłowni czy basenu do domu. Nie zrażajmy się, że jest na przykład godzina 22. Nasze ciało jest po ćwiczeniach cały czas aktywne i stale spala energię. Wybierzmy najlepiej te produkty, które mają wysoki indeks glikemiczny, a więc pozwalają na szybki powrót do wysokiego poziomu energetycznego. Co ważne, nie muszą być one przy tym wcale duże.

Doskonałe przekąski potreningowe to więc na przykład świeży banan, suszone bądź kandyzowane owoce czy sok. Jednak w maksymalnie półtorej godziny po ćwiczeniach zjedz też coś większego. To danie nie musi być już tak wysoko energetyczne, ale powinno pozwolić się nam nasycić. Możemy zjeść na przykład kurczaka z razowym makaronem czy pieczone ziemniaki z indykiem.

Reklama: