Jak jeść zdrowo w czasie wyjść?

Autor: Justyna Jucha — Październik 31, 2014

Każdemu z nas zdarza się chociażby okazjonalnie jadać poza domem. Najczęściej wynika to z całodziennej niemal pracy i głodu w jej trakcie. Niestety, im częściej spożywa się posiłki przyrządzane poza domem, tym bardziej trzeba zwracać uwagę na to co się je, ponieważ dla zdrowia ważny jest sposób żywienia w dłuższym czasie, jak tygodnie czy miesiące.

www.portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

Jadając poza domem, w pierwszej kolejności musimy zwrócić uwagę na wielkość posiłków, ponieważ często różnego rodzaju stołówki pracownicze czy restauracje, szczególnie te z tradycyjnym polskim czy chłopskim jadłem oferują bardzo duże porcje serwowanych posiłków. A duża porcja oznacza, że możemy w rezultacie zjeść więcej niż tak naprawdę potrzebujemy, w myśl zasady, że skoro zapłaciliśmy za posiłek to należy zjeść wszystko i nie zostawiać nic na talerzu. Jeśli już porcje są duże, należy poprosić obsługę o podanie większej porcji warzyw zamiast chociażby góry ziemniaków. Jedząc posiłki poza domem należy pilnować czy zjadamy odpowiednią ilość poszczególnych produktów z piramidy żywieniowej człowieka, ponieważ najczęstszym problemem przy spożywaniu obiadów niedomowych jest mała ilość warzyw, których powinniśmy spożywać pięć porcji dziennie.

www.szwecjadzisiaj.pl

www.szwecjadzisiaj.pl

Takie jedzenie poza domem ma swoje plusy. Możemy np. spróbować produktów, których najczęściej nie stosuje się na co dzień w domu, jak np. jagnięcina, mięso kaczki czy dziczyzna. Warto również zamawiać różne gatunki ryb morskich, z dużą zawartością pożytecznych tłuszczów wielonasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. I podobnie jak w przypadku mięs, lepiej wybrać te pieczone lub z grilla. Kolejna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę to przyprawy i sosy do potraw. Gotując w domu wiemy ile np. soli i pieprzu dodaliśmy do danego dania. Jedząc poza domem zawsze najpierw spróbujmy jedzenia, zanim skorzystamy z przypraw, gdyż może się okazać, że potrawy są już tak wyraziste i doprawione, że nie ma potrzeby doprawiania.

Reklama: