Misja płaski brzuch

Autor: Agnieszka S. — Listopad 13, 2015

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet. Niestety ciężko uzyskać wymarzony rezultat nawet jeżeli mamy wysportowaną sylwetkę. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić.

Perfect sexy body in colorful bikini isolated conceptual image of vacation, dieting & fitness

Zdrowa dieta nie oznacza jedzenia bez smaku. Niektórzy są przekonani, że porcje powinny być małe – to również mit. Pamiętajmy, że zazwyczaj produkty nieprzetworzone i nie poddawane zaawansowanym procesom technologicznym są niskokaloryczne. Dodatkowo są zdrowe, więc poprawią wygląd naszej cery, włosów i paznokci.

Musimy się również nauczyć rozpoznawać, kiedy jesteśmy naprawdę głodni. Wszystko zależy od naszej psychiki. Jeżeli często podjadamy i popijamy słodkie napoje możemy rozregulować nasz ośrodek głodu i sytości do tego stopnia, że zawsze chce nam się jeść. Przede wszystkim powinniśmy ustalić konkretne i częste godziny posiłków. Nie wolno nam też pomiędzy nimi podjadać.

Pamiętajmy również, że istnieje również głód jakościowy. Jeżeli w naszej diecie brakuje jakiegoś składnika odżywczego nawet po dużym posiłku wciąż będziemy głodni. Dlatego tak ważna jest zbilansowana dieta.

Jeżeli chcemy schudnąć ważna jest umiejętność wali ze złymi emocjami. Nie tylko dlatego, że w stresie łatwiej wrócić do starych nawyków lub zacząć podjadać. Podczas sytuacji stresowych zwiększa się poziom kortyzolu. Ma on ogromny wpływ zarówno na tkankę mięśniową, jak i tłuszczową. Upośledza on komórki tłuszczowe w taki sposób, że ciężej jest je wyeliminować z organizmu.

Reklama: