Co należy jeść po treningu siłowym?

Autor: Marzena Sosnowska — Maj 21, 2014

Aby mieć szczupłą i umięśniona sylwetkę warto dobrać nie tylko odpowiedni plan treningowy, ale też dostarczyć paliwa mięśniom. W tym celu należy spożywać produkty bogate w substancje, które szybko uzupełnią energię oraz pomogą w odbudowie i regeneracji tkanek. Kilka propozycji wskaże właściwy kierunek w układaniu planu żywieniowego.ik

Po treningu,  mniej więcej pół godziny po nim, należy spożyć produkt białkowy. Znajdzie się go w jajkach, nabiale, mięsie czy wędlinie. Można również uzupełnić go pijąc dostępne w siłowniach albo sklepach dla sportowców mleczne koktajle. Oprócz tego osoby intensywnie i często ćwiczące mogą spróbować rozmaitych odżywek, które miesza się z mlekiem. Aby zapobiec spalaniu się rozgrzanych mięśni i zapewnić odpowiednią gospodarkę energetyczną należy dostarczyć organizmowi węglowodanów. Znajdzie się je w potrawach mącznych, bananach lub rodzynkach. Poza tym za przekąskę może posłużyć rozwodniony kisiel, kleik ryżowy albo owsianka. W czasie ćwiczeń traci się witaminy takie jak B1, B2, A, C, E oraz substancje mineralne na przykład sód, wapń i magnez. Można je uzupełnić jedząc warzywa takie jak szpinak, fasola szparagowa, buraki, marchew, ziemniaki albo owoce sezonowe.

Unikać trzeba za to tłuszczy w postaci smalcu, masła czy ciężkich olejów. Gdy już chcemy zjeść coś smażonego lepiej użyć oliwy z oliwek. Bardziej wskazane jest jednak przygotowywanie potraw pieczonych, gotowanych lub grillowanych na grillu elektrycznym.

Reklama: