Naturalne źródła energii – pomoc przy ćwiczeniach

Autor: Redakcja — Luty 20, 2016

Chyba każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są warzywa w naszej codziennej diecie. Dostarczają nam wiele witamin i mikroelementów. Jednakże dostępne są także takie produkty, które w sposób absolutnie naturalny regulują działanie naszego organizmu. Czyli co?  Dodają nam energii, wspomagają metabolizm, ale także i podnoszą wytrzymałość.

Burak – źródło witalności

Idealnym warzywem każdego sportowca jest burak. Może nie brzmi to dobrze, ale to pokarm, któremu wiele można zawdzięczać. Świetnie nadaje się do stosowania przed zawodami, ale także i podczas treningów. Jak to możliwe? Wszystko dzięki temu, że warzywo to posiada azotanom, czyli naturalny związek o działaniu dopingującym. Dzięki niemu, wewnątrz ciala rozszerzają się naczynia krwionośne, co przekłada się na pracę serca, ale także i całego organizmu. Dodatkowo – dobrze dotlenione naczynia potrzebują zużywać mniej energii podczas pracy, czyli w naszym wypadku intensywnego treningu.

Buraki jako naturalne źródlo energii

Źródło: mamdziecko.interia.pl

Częste jedzenie buraków sprawia, że mięśnie lepiej regenerują się i pracują w czasie wysiłku. Ponadto buraki zawierają wiele cennych składników. Kwas foliowy czy witaminy, ale także i potas oraz żelazo to tylko przykłady. Świetnie sprawdzają się przy zachowaniu równowagi kwasowo – zasadowej, co przekłada się na nasze zdrowie.

Jak spożywać buraki?

Buraki można jeść pod różną postacią. Idealnie nadają się do sałatek – konserwowane, marynowane czy po prostu surowe, dodane do sałaty i marchewki będą idealnym posiłkiem. Można jeść je także na ciepło oraz w formie zupy. Jednak najwięcej witamin posiadają surowe – przygotowane jako zdrowy i pożywny sok. To właśnie w takich burakach znajdziemy najwięcej mikroelementów, które wpływają na nasze samopoczucie. Najlepiej przygotować z nich prosty sok – wypijać same bądź z dodatkami. Zawsze można postawić na marchewkę lub tradycyjne jabłko. Jeśli chcemy zyskać bardziej wyszukany efekt, możemy postawić na dodatek z owoców cytrsowych.

Tak niepozorne warzywo, jak burak, które często jest pomijane – jest idealnym, naturalnym źródłem energii. Przy dłuższym spożywani pozwala również na osiaganie lepszych wyników sportowych.

Reklama: