Obiad idealny dla prawdziwego sportowca

Autor: Redakcja — Luty 20, 2016

Lekki, pożywny, a zarazem zdrowy obiad – takie powinno być danie każdego sportowca. Wiadomo, jak ognia unikać należy tłuszczów, od czasu do czas pozwalając sobie na oliwę z oliwek czy ryby bogate w Omega – 3. Jednak przygotowana przez nas potrawa jest zupełnie inna – dostarcza energii, nadaje się na szybki posiłek i świetnie pasuje zarówno przed, jak i po treningu. Poznaj idealny obiad: łosoś z ryżem i szpinakiem!

Co potrzebujemy?

Żeby przygotować ten obiad, pełen witamin i minerałów, musimy zakupić przede wszystkim:

– łososia(najlepiej jako surowy filet, odejdzie nam konieczność pozbywania się ości)
– ryż brązowy lub dziki (w zależności od tego, co lubimy)
– cytrynę
– szpinak baby w liściach
– główkę czosnku
– cebulę (radzimy użyć białej, gdyż czerwona ciemnieje podczas gotowania)
– sól i pieprz, tymianek
– kurkumę
– oliwa z oliwek

Danie dla każdego

Ten pełnowartościowy posiłek jest bardzo prosty do przygotowania. Przede wszystkim warto byłoby posiadać parowar, w którym bez tłuszczu można upiec rybę. Jeśli nie posiadamy takiego sprzętu – wystarczy piekarnik oraz folia aluminiowa. Na dodatek będziemy potrzebować garnek (do ugotowania ryżu) oraz małą patelnię.

Na początku przygotowujemy rybę – należy ją obrać, odkroić skórę , a następnie pokroić na nieco mniejsze kawałki – szybciej sie przygotuje. Na pół godziny zamoczmy w misce łososia, z poszatkowaną w półksiężyce cebulą oraz pokrojonym na plasterki czosnkiem. Całość posypmy nieco solą, pieprzem i tymiankiem. Po odczekaniu tego czasu musimy upiec rybę. Zajmuje to ok. 30 minut w parowarze, a mniej więcej 15 min. w piekarniku.

Następnie przygotowujemy ryż – do garnka należy wlać wodę, lekko osolić i dodać łyżeczkę kurkumy. Dzięki temu potrawa nabierze niezwykłego smaku i aromatu. Czas gotowania brązowego ryżu to ok. 20 minut. W tym czasie, gdy przygotowuje się łosoś i gotuje ryż – musimy przygotować szpinak. Na niewielkiej patelni umieszczamy umyte wcześniej listki, podsmażamy, aż staną się miękkie. Następnie dodajemy sprasowany czosnek i całość mieszamy doprawiając do smaku.

Ryż gotowany biały

Źródło: Slimeo.pl

Po przygotowaniu wszystkich składników kolejno na talerzu umieszczamy ryż, na który kładziemy przepieczony szpinak. Na zwieńczenie całości dajemy kawałki zdrowego i smacznego łososia. I nasz obiad gotowy!

Reklama: