Oczyszczająca dieta po Świętach

Autor: Ola Nowak — Styczeń 05, 2015

Chociaż zapewne co roku obiecujemy sobie, że tym razem zachowamy umiar w czasie świąt, to rzadko kiedy udaje się nam w tym postanowieniu wytrwać, bo na widok suto zastawionego stołu, potrawami których nie jadamy na co dzień, cieknie nam ślinka i często tracimy wszelkie zahamowania.  W efekcie, po trzech dniach takiego ucztowania jesteśmy zmęczeni, ociężali, a w pasie zyskujemy często nawet kilka centymetrów.

Oczywiście są to pewne słabości, bo okres świąteczny bardzo nam przypomina beztroski czas dzieciństwa. Ale warto sobie te słabości wybaczyć, a po świętach zastosować dietę oczyszczającą, także ze względu na samopoczucie. Kaloryczne i ciężkostrawne dania mocno nadwerężają przewód pokarmowy, który nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniej ilości enzymów. To utrudnia trawienie, dlatego mamy takie ciągłe uczucie pełności. Gorzej też funkcjonują nasze jelita, co z kolei powoduje wzdęcia. A do tego większość świątecznych smakołyków zakwasza organizm i sprawia, że gromadzi się w nim sporo toksyn.

www.popsugar.com

www.popsugar.com

Dlatego warto mądrze ułożyć swój poświąteczny jadłospis, pamiętając w nim o nawodnieniu organizmu – najlepiej mineralną wodą niegazowaną. Podstawą diety oczyszczającej powinny być warzywa ułatwiające trawienie, odkwaszające i oczyszczające organizm. Można też pić ziołowe napary łagodzące objawy przejedzenia. Idealnie sprawdzi się tu koktajl ziołowy z kefiru, bazylii i siemienia lnianego, różnego rodzaju sałatki warzywne i owocowo-warzywne czy warzywa gotowane na parze. Najlepiej też zrezygnować z kawy i czarnej herbaty, a na pewno ze słodkości. Dzięki takiej trzydniowej kuracji pozbędziemy się z organizmu toksyn i oczyścimy swoje ciało.

Reklama: