Omlet po węgiersku

Autor: Marzena Sosnowska — Czerwiec 16, 2014

Omlet to niskokaloryczny sposób na szybkie śniadanie lub obiad. Proponowana wersja z powodzeniem może wystąpić w roli głównego posiłku. Taki lekki obiad idealnie sprawdzi się w upalne dni oraz dostarczy wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

źródło: przepisy.pl

źródło: przepisy.pl

Składniki na 2 omlety:

  • 2 jajka
  • łyżka mąki
  • szczypta soli
  • pieprz

Farsz:

  • papryka czerwona
  • 4 pieczarki
  • cebula
  • olej rzepakowy
  • przyprawy
  • opcjonalnie pół łyżki mąki i 100 ml mleka/ przecier pomidorowy

Przygotowanie

Omlet przegotowuje się oddzielając białko od żółtka i ubijać pierwsze na sztywno. Potem do daje się je do mąki i przypraw, a następnie wszystko delikatnie miesza. Ciasto smaży się z obu stron na patelni teflonowej lub innej, ale wtedy warto wcześniej dodać małą ilość masła lub oliwy.

Farsz przygotowuje się z pokrojonych w kostkę lub plastry warzyw, przygotowanych na lekko natłuszczonej patelni (wystarczy łyżeczka oleju). Całość dusi się przez około 10 minut. Pod koniec dodaje się przyprawy oraz przecier pomidory lub połowę łyżki mąki i 100 ml mleka. Aby sos był bogatszy można wzbogacić go gotowaną na parze piersią z kurczaka albo pieczoną rybą.

Reklama: