Plank – ćwiczenie w dechę!

Autor: Redakcja — Styczeń 22, 2015

Jest jedno ćwiczenie, które sprawi, że pot będzie lał się z Ciebie ciurkiem, mimo że nie będziesz się w ogóle ruszać – popularna deska (z ang. plank). Może nie przynosi takich efektów w redukcji jak bieganie czy aerobik, ale również „robi robotę”. Skoro deska pali trochę mniej kalorii od dobrego treningu biegowego, to dlaczego o niej wspominamy? Przede wszystkim dlatego, że jest to trening, który w dużym stopniu pozwoli Ci wzmocnić mięśnie praktycznie każdej partii ciała ze szczególnym uwzględnieniem brzucha. A jak się ją robi?

Fot. doctorulzilei.ro

Fot. doctorulzilei.ro

Prosta grafika w zupełności wystarcza do zrozumienia ćwiczenia. Wydaje się banalne proste? Spróbuj, a obiecuję Ci, że po tych króciutkich pięciu minutach zmienisz zdanie! W czasie wykonywania swojej pierwszej serii zastanawiałam się, jak to możliwe, że nie ruszając się pocę się jak podczas baaaardzo intensywnego biegu. No cóż, w przypadku popularnych planków pracuje masa mięśni!
Podajemy jeszcze podstawowe zasady plankowania:

  • łokcie muszą znaleźć się dokładnie pod barkami,
  • ramiona, biodra i pięty powinny tworzyć prostą linię,
  • w przypadku deski na łokciach ręce powinniśmy trzymać dłońmi na podłodze.

Deska to również bardzo tanie ćwiczenie. Jedyne, czego potrzebujemy do komfortowego wykonywania tego ćwiczenia to odpowiednie podłoże. Najlepiej nadaje się do tego mata do ćwiczeń – możecie je znaleźć na Okazje.info. Dzięki niej nie będzie Wam doskwierał ból, jaki może się pojawić, jeśli będziecie wykonywać ćwiczenie bezpośrednio na podłodze lub dywanie.

Reklama: