Podstawowe założenia diety śródziemnomorskiej

Autor: Ola Nowak — Lipiec 30, 2015

Dieta śródziemnomorska stanowi doskonałą kompozycję produktów sprzyjających zachowaniu zdrowia, a w szczególności zdrowego serca i całego układu krążenia. W warunkach europejskich to najzdrowszy sposób odżywiania, który stosuje się w takich krajach, jak Grecja, Włochy czy Hiszpania, czyli w basenie Morza Śródziemnego, gdzie panują warunki klimatyczne sprzyjają wzrostowi różnorodnych produktów roślinnych. Natomiast dostęp do morza zapewnia duże ilości różnych ryb i owoców morza, w które obfituje dieta śródziemnomorska.

iclipart.com

iclipart.com

Szczególne znaczenie w diecie mieszkańców krajów śródziemnomorskich odgrywają drzewa oliwne, które dostarczają od wieków dziesiątki odmian oliwek. Z oliwek tych produkuje się natomiast zdrową oliwę. Dieta państw basenu Morza Śródziemnego jest bardzo bogata w surowe i gotowane warzywa, ryby i owoce morza, przy niewielkich ilościach czerwonego mięsa. Oliwki i wspomniana oliwa z oliwek, są ważnymi elementami tej diety, podobnie jak inne oleje roślinne, a także orzechy, ziarna zbóż, czosnek i cebula oraz duże ilości różnorodnych przypraw, jak np. kminek, tymianek, szałwia, bazylia i oregano. Z drugiej strony używa się bardzo mało soli, a pije dużo wody.

Reklama: