Pożywne śniadanie dla aktywnych

Autor: Ola Nowak — Sierpień 26, 2015

O śniadaniu nie wolno zapominać nikomu, bo to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który daje energię i siłę do działania. Tym bardziej odpowiednie śniadanie muszą spożywać osoby uprawiające sport lub po prostu prowadzące aktywny tryb życia, w którym ruch odgrywa ważną rolę. Śniadanie dostarcza paliwa niezbędnego do rozruszania ciała i umysłu. Niestety, na co dzień często rezygnujemy z tego posiłku lub sprowadzamy go do kubka kawy czy kupionej po drodze do pracy drożdżówki. Tymczasem śniadanie powinno składać się z produktów zawierających niezbędne do funkcjonowania organizmu składniki odżywcze czyli białka, węglowodany oraz witaminy. Pożywne śniadanie powinno mieć około 600 kilokalorii oraz nie mniej niż 5 g błonnika i 20 g białka. Te składniki są potrzebny, aby nasz organizm miał rano wystarczająco dużą dawkę energii.

iclipart.com

iclipart.com

Śniadanie to nie tylko kwestia energii na cały dzień i dostarczenia organizmowi niezbędnych do obudzenia się składników. Śniadanie jest też świetnym regulatorem apetytu i poprawia przemianę materii. Osoby, które jedzą regularnie śniadanie rzadziej mają problemy z cukrzycą czy nadwagą. Jedzenie śniadania pozytywnie wpływa także na działanie systemu odpornościowego.

Reklama: