Prostowanie nóg w leżeniu na plecach – (wcale nie takie) łatwe ćwiczenie na brzuch

Autor: Redakcja — Sierpień 25, 2015

Girl exercising on the floorProstowanie nóg w leżeniu na plecach to ćwiczenie, które wydaje się być łatwym i takie rzeczywiście jest w czasie pierwszych powtórzeń. Wraz z kolejnymi okazuje się natomiast, że wykonanie tego ćwiczenia to nie taka drobnostka, a co za tym idzie – ćwiczenie potrafi przynieść świetne efekty. Istotne jest, że nie tylko rozwija Twoje mięśnie brzucha, ale w dużej mierze pomaga przy rozciąganiu mięśni dwugłowych ud oraz łydek, więc wykonując je odnosisz podwójną korzyść.

Jak wykonujemy to ćwiczenie? Pozycja wyjściowa to leżenie na plecach z uniesionymi ku górze nogami – uda wraz z tułowiem powinny tworzyć kąt 90 stopni, natomiast ręce możemy trzymać wzdłuż tułowia lub za głową (wtedy ćwiczenie jest trudniejsze). Przez cały czas wykonywania ćwiczenia tułów oraz uda trzymamy nieruchomo, a ruch wykonują jedyne podudzia oraz stopy. Ruch, jaki musimy wykonać, to wyprostowanie nóg w kolanach – staramy się, aby je jak najbardziej wyprostować, lecz z drugiej strony należy uważać, aby nie wykonać przeprostu, który może prowadzić do kontuzji. Przy osiągnięciu wyprostu „naciągamy” stopy na siebie, czyli kierujemy palce do dołu, a pięty w górę. Nogi trzymamy w takiej pozycji przez 1-2 sekundy, po czym je opuszczamy pilnując, aby uda nie zmieniły swojej pozycji.

Najbardziej efektywne jest wykonanie kilku serii po 30 powtórzeń. Choć początkowe powtórzenia będą komfortowe, to ostatnie będą sprawiały nam już duży wysiłek. Dużym atutem tego ćwiczenia jest fakt, że ćwicząc brzuch rozciągamy przy okazji mięśnie tylnej części nóg, więc ma również niemały atut gimnastyczny – polecamy je każdemu!

Reklama: