Jak nie przejeść się w święta?

Autor: Justyna Jucha — Listopad 24, 2016

 

Myśląc o świątecznym jedzeniu i nieprzejedzeniu się, powinniśmy odpowiednio się do biesiadowania przygotować. Najlepiej zastosować postną dietę, dzięki której oczyścimy organizm z toksyn, a także wyregulujemy naszą przemianę materii. Nie zaleca się natomiast głodowania przed świętami., chociaż dzięki temu można To prawda, że można szybko schudnąć kilka kilogramów, jednak efekt będzie krótkotrwały, ponieważ nasz organizm przyzwyczai się, że dostaje mniej kalorii, spowolni metabolizm i przestawi się na bardziej ekonomiczne gospodarowanie energią, a to oznacza, że jeśli po takim poście zaczniemy jeść tyle samo co dawniej, więcej energii zostanie odłożone, czyli szybciej będziemy tyć.

Wigilja

iclipart.com

Najlepiej na kilka dni przed świętami przejść na dietę oczyszczającą, która nie spowolni metabolizmu, a pozwoli zużyć zmagazynowane zapasy energii. Najlepiej aby były to soki warzywne bez dodatku cukru, a potem – na jeden, dwa dni przed Wigilią przejdźmy na chude mięso, nabiał, ryby.

Ważne jest także to, abyśmy do wigilijnej wieczerzy nie siadali wygłodzeni, bo wtedy z pewnością zjemy dużo więcej niż w rzeczywistości byśmy chcieli i więcej niż potrzebuje nasz organizm. Zgodnie z tradycją na wigilijnym stole pojawia się aż dwanaście dań i każdej potrawy należy skosztować. Okazuje się, że potrawy, które przygotowujemy na kolację wigilijną, są bardzo korzystne dla utrzymania figury. Dlatego w święta Bożego Narodzenia o wiele łatwiej utrzymać linię niż w czasie Wielkiej Nocy. Możemy też w jeden świąteczny dzień jeść wszystko i nacieszyć podniebienie, a w kolejne dni już uważać na to co i w jakiej ilości zjadamy.

Reklama: