Jak robić brzuszki? Garść podstawowych porad

Autor: Redakcja — Luty 10, 2015

Brzuszki to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń na świecie. W wielu filmach czy serialach widzimy bohaterów, którzy dbanie o formę rozpoczynają właśnie od tego ćwiczenia. Prawdą jest, że dobrze rozwinięte mięśnie brzucha należą do najbardziej pożądanych efektów treningów, nic więc dziwnego, że wiele z nas decyduje się właśnie na popularne brzuszki. Niestety, niewiele z nas wykonuje je poprawnie, dlatego postanowiliśmy zebrać podstawowe zasady w jednym artykule. Oto one:

  • kładziemy się na karimacie (poszukaj ich w porównywarce cen Okazje.info) i podkurczamy nogi tak, aby kąt między udami, a łydkami wynosił 90 stopni,Girl exercising outdoors
  • staramy się, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa w żadnym momencie ćwiczenia nie odrywał się od ziemi, gdyż jest narażony na duże przeciążenia,
  • podnosimy górne partie ciała jedynie do połowy, częstym błędem jest wręcz wkładania głowy między kolana, lecz najważniejszą pracę mięśnie wykonują w pierwszej fazie podnoszenia ciała, dalsze unoszenie jest bezcelowe,
  • szyję staramy się trzymać nieruchomo, kark powinien być rozluźniony,
  • w czasie wykonywania ćwiczenia głowa cały czas powinna być skierowana w przód, karygodnym błędem jest „ciągnięcie głową”, które naraża nas na urazy w tym odcinku kręgosłupa,
  • w czasie podnoszenia ciała do góry wydychamy powietrze, natomiast wdychamy w czasie opadu ciała,
  • stopy staramy trzymać całą ich powierzchnią na ziemi na szerokości bioder,
  • po powrocie ciała do leżenia w czasie wykonywania ćwiczenia staramy się odczekać ułamek sekundy przed kolejnym powtórzeniem, aby nie „odbijać się” od ziemi,
  • staramy się nie „jeździć” ciałem po podłodze, cała seria powinna zostać wykonana stabilnie, w jednym miejscu,
  • ćwiczenie wykonujemy w seriach po 10-20-30 powtórzeń, po których robimy 1-3 minuty przerwy, powinniśmy wykonać 3-5 serii dziennie dla jak najlepszego efektu.

Lista zebranych przez nas porad powinna pomóc Wam w jak najefektywniejszym wykonywaniu tego popularnego ćwiczenia. Musicie jednak pamiętać, że same brzuszki nie sprawią, że tłuszczyk z Waszych brzuchów zacznie znikać – do tego potrzebujecie innego typu wysiłku, jak np. bieganie czy jazda na rowerze. Brzuszki sprawią jednak, że gdy zgubicie już tłuszczyk, to Wasze brzuchy będą miały wyrzeźbioną piękną tarkę. Dochodzimy do wniosku, że warto o nie zadbać!

Reklama: