Rotacja tułowia – rozwiń skośne mięśnie brzucha

Autor: Redakcja — Grudzień 04, 2015

umięśniony brzuch kobietyMięśnie skośne brzucha – bez nich nawet najlepiej rozwinięty brzuch wygląda po prostu słabo, a zapominanie o nich to nie tylko strata wizualna, ale również funkcjonalna, gdyż rozwijanie jedynie mięśni prostych brzucha nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału naszego brzucha. Niestety, choć często wykonujemy masę brzuszków czy innych ćwiczeń na mięśnie proste, to wielu z nas zapomina o mięśniach skośnych. Wystarczy, że do swojej treningowej rutyny dorzucicie jedno ćwiczenie, a latem Wasz brzuch będzie robił wrażenie na plaży.

Ćwiczenie, które polecamy to rotacja tułowia. Jak je wykonać?

Połóż się na plecach z rękami rozłożonymi jak najszerzej na wysokości barków. Podnosisz wyprostowane w kolanach nogi aż do momentu, kiedy stworzą kąt 90 stopni względem tułowia. Ruch, jaki należy wykonać w ćwiczeniu, to opuszczanie wyprostowanych nóg na boki, cały czas zachowując odpowiedni kąt względem tułowia. Nogi opuszczamy jak najniżej, z zastrzeżeniem, że z jednej strony nie powinny dotykać podłoża, natomiast z drugiej ręka z przeciwnej strony ciała powinna cały czas w pełni przylegać do ziemi.

Po wykonaniu obrotu w jedną stronę powracamy nogami do góry oraz wykonujemy analogiczny ruch w drugą stronę. Po opuszczeniu nóg możemy przez chwilę przytrzymać je nad ziemią i dopiero po chwili powracać do pozycji wyjściowej.

W czasie ćwiczenia uważajcie również na kąt, pod jakim będziecie mieli zgięte nogi w biodrach, gdyż w momencie, gdy musicie radzić sobie ze zmęczeniem mięśni nasze ciało próbuje ułatwić sobie ćwiczenie, a to najłatwiej osiągnąć lekko odchylając nogi od reszty ciała.

Wypróbujcie to ćwiczenie, a z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na Wasze mięśnie skośne brzucha.

Reklama: