Różne rodzaje pompek – jak je wykonywać?

Autor: Redakcja — Październik 19, 2015

jak robić pompki?Pompka to ćwiczenie – klasyk, które większość z nas poznaje już w swoich najmłodszych latach jako swoisty symbol dbania o formę. Zna ją praktycznie każdy, dodatkowo jest jednym z najskuteczniejszych ćwiczeń kalistenicznych, lecz co w sytuacji, kiedy chcemy wzbogacić nasz repertuar ćwiczeń? Prezentujemy Wam 3 wariacje na temat pompki.

POMPKA SKOŚNA – zajmujemy klasyczną pozycję do pompki, lecz różnicujemy pozycje rąk. Jedna z nich powinna znajdować się przed, a druga za linią barków. Po wykonaniu powtórzenia zmieniamy pozycje rąk i wykonujemy kolejne powtórzenie.

POMPKA INDYJSKA – przyjmujemy klasyczną pozycję do pompki po czym szeroko rozstawiamy nogi po czym wychylamy biodra jak najbardziej do tyłu – stopy i pośladki powinny tworzyć kąt prosty z ziemią. W czasie cofania bioder nie zmieniamy pozycji dłoni, zatem te w pozycji wyjściowej są wychylone do przodu. Pompkę wykonujemy najpierw schodząc głową, a później płynnym ruchem resztą ciała skośnie w przód i dół, po czym powracamy do pozycji wyjściowej. Jest to ćwiczenie trudne technicznie ale za razem bardzo efektywne oraz dodatkowo rozciągające, więc warto spróbować również tej edycji ćwiczenia.

POMPKA Z PIŁKĄ LEKARSKĄ – jak sama nazwa wskazuje jest to ćwiczenie, które wymaga piłki lekarskiej. Ta edycja pompki świetnie wpływa na stabilizację, a różni się od zwykłej pompki tym, że co powtórzenie trzymamy jedną rękę na piłce, a pomiędzy powtórzeniami dynamicznie ją zmieniamy. Piłka sprawia, że musimy włożyć dodatkową pracę w utrzymanie równowagi, natomiast podwyższenie sprawia, że ciężar ciała rozkłada się nierówno, więc jedna ze stron musi wykonać większą pracę.
Te trzy edycje pompek to świetny sposób na urozmaicenie treningu oraz bardziej kompleksowe zadbanie o swoje ciało oraz nienaganną sylwetkę. Wykonujcie je, a z pewnością nie pożałujecie!

Reklama: