Sposoby na to, by jeść mniej i wytrwać na diecie

Autor: Ola Nowak — Wrzesień 19, 2013

Utrata zbędnych kilogramów to często bardzo trudna, długa i wyboista droga, szczególnie dla osób o braku silnej woli czy dotkniętych różnymi schorzeniami utrudniającymi odchudzanie. W wielu przypadkach zatem się zdarza, że nie udaje się dotrwać do końca diety, zmienić nawyków żywieniowych i trybu życia w ogóle oraz osiągnąć upragnionej wagi.

Slice Of Salmon And Vegetables

Źródło: www.iclipart.com

Warto zatem w tym procesie wspierać się różnymi sposobami, które nie zaszkodzą, a mogą bardzo pomóc w rygorze diety. Tym bardziej, że są to rozwiązania proste i nie wymagające od nas specjalnie dużego dodatkowego zaangażowania.
Najprostszą metodą jest prowadzenie dzienniczka żywności czyli skrupulatne zapisywanie każdej porcji posiłku, wszystkie tzw. przekąski – i te dobre, i te złe. Notujemy również płyny z zaznaczeniem czy zawierały cukier. Po kilku dniach prowadzenia notatek przeglądamy nasze wpisy analizując co zjedliśmy i czy było to zdrowe, a także co ważne – o jakiej porze dnia pojawiły się wszelkie niezdrowe produkty. Na tej podstawie będziemy mogli ułożyć sobie jadłospis na kolejne dni lub poprosić o to dietetyka. Dzięki tak prowadzonym notatkom dowiemy się, w których momentach dnia czy w jakich sytuacjach jest nam najtrudniej zachować dietę i kiedy nasz organizm domaga się dodatkowej dawki energii. Wówczas pochłaniane w tym czasie złe produkty, będziemy mogli zastąpić zdrowszymi – np. słodycze suszonymi owocami.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Źródło: www.iclipart.com

Innym sposobem jest stosowanie zasady małych talerzyków i małych opakowań. Jedząc obiad na małym talerzu, ale wypełnionym po brzegi posiłkiem, najlepiej w dużej części warzywami, zjemy mniej, ponieważ nasz ośrodek głodu otrzyma informację o zjedzeniu całego talerza posiłku. Podobnie z opakowaniami – lepiej malutkie niż duże – wtedy zjemy mniej.
Skutecznym sposobem na radzenie sobie z ilością jedzenia może być także stosowanie się do zasady, że jemy tylko przy stole. Ma to być jedyny mebel, który kojarzyć nam się będzie z jedzeniem – czy to stół kuchenny, w salonie czy w restauracji. Tylko wtedy nic nie będzie nas rozpraszać i skupimy się na tym co i ile jemy. A jedząc świadomie, szybciej wyślemy informację do mózgu, że jesteśmy najedzeni.

Reklama: