Triki na odchudzenie potraw

Autor: Justyna Jucha — Luty 05, 2015

Osoby odchudzające się, chcące się zdrowo odżywiać czy utrzymać ładną sylwetkę, muszą przygotowywać dla siebie zachęcające, pyszne dania, aby się nie zniechęcić. Dania takie muszą być do tego niskokaloryczne i lekkostrawne, ale nie pozbawione przy tym smaku. Są na szczęście różne triki, za sprawą których można dania odchudzić, uczynić zdrowszymi, a przy tym nadal smacznymi. Poniżej kilka sprawdzonych rad.

www.makarony.co

www.makarony.co

Jeśli przygotowujemy domowe pierogi, jedną trzecią objętości mąki pszennej możemy zastąpić mąką pełnoziarnistą, a zamiast całych jajek użyć tylko jednego całego, a zamiast pozostałych – samych białek. Z kolei gotując barszcz czy inne zupy, np. jarzynowe, zamiast mięsa, kostek rosołowych czy przypraw z dodatkiem glutaminianu sodu wprowadźmy same warzywa, doprawiając wszystko odrobiną soli, pieprzem i ziołami, a także sokiem z cytryny. A jeśli ma to być wersja zabielana, nie używajmy śmietany i mąki, a tylko mleko 1,5-2%. Dla amatorów jarzynowych sałatek również dobra wiadomość. Nawet te z majonezem można „odchudzić”, całość lub część majonezu zastępując jogurtem naturalnym typu greckiego, który jest gęsty i kremowy. Dla zaostrzenia smaku można dodać łyżkę musztardy. Jeśli gotujemy zupę, do której potrzebny jest makaron, albo makaron ma być daniem głównym, zamiast białego, zastosujmy makaron razowy, który smakuje dokładnie tak samo, a jest dużo zdrowszy. Jeśli już jednak gotujemy makaron biały, to zawsze pamiętajmy, żeby go nie rozgotować i podawać w formie aldente czyli lekko twardawy. Do spaghetti, zamiast mięsa wieprzowego czy mieszanego można natomiast użyć mielonego z drobiu i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju rzepakowego z dodatkiem ziół. Zrezygnujmy też z gotowych sosów, tworząc własny np. na bazie pomidorów z puszki.

Reklama: