Waga czy centymetr – czego używać podczas diety?

Autor: Redakcja — Lipiec 14, 2016

waga czy centymetrCelem większości diet jest obniżenie wagi i zrzucenie zbędnych centymetrów. Zmiana sposobu odżywiania, zmiana niezdrowych nawyków oraz ćwiczenia sprawiają, że nasze ciało się zmienia. Zmienia się również waga, którą co jakiś czas należy kontrolować. Najczęściej popełnianym błędem przy diecie jest zbyt częste ważenie się i przykładanie za dużej uwagi do każdego kilograma. Wagę najlepiej zamienić na centymetr, sprawdzając obwód ciała, a nie jego wagę! Z czego to wynika?

Mylna waga

Waga wskazywana na domowych, łazienkowych wagach może okazać się myląca. Jeżeli używamy ciągle jednej wagi, wskaźnik może być miarodajny, ale nie zawsze musi tak być. Dodatkowo, nasza waga ciągle się waha. Nawet jeżeli ważymy się rano i wieczorem tego samego dnia, różnica może wynosić nawet kilogram. Podczas odchudzania powinniśmy ważyć się nie częściej niż raz na dwa tygodnie, jednak najbardziej optymalny czas to ważenie raz w miesiącu. Co ważne, ważyć zawsze powinniśmy się rano, po porannej toalecie. W przypadku kobiet, warto zwrócić uwagę na dzień cyklu miesiączkowego, w którym przypada ważenie. Mimo wszystko warto kontrolować swoją wagę – świetne wagi łazienkowe w najlepszych cenach znajdziecie w porównywarce cen Okazje.info.

Figura na miarę

Podczas odchudzania warto natomiast mierzyć obwód ciała. Dlaczego? Po pierwsze, w momencie zmiany nawyków żywieniowych i piciu większej ilości wody nasz organizm pozbywa się toksyn, przez co znika „opuchlizna”. Przekłada się to na utratę centymetrów – nie zawsze znaczną utratę wagi. Jeżeli odchudzaniu towarzyszy aktywność fizyczna, musimy wiedzieć, że poza wagą, zmienia się także skład masy ciała. Tkanka tłuszczowa maleje, rośnie natomiast tkanka mięśniowa. Ćwicząc intensywnie może okazać się, że waga stoi w miejscu, a centymetry lecą w dół. Dzieje się tak dlatego, że mięśnie są cięższe niż tłuszcz. Raz na jakiś czas warto skorzystać z profesjonalnego ważenia i zbadania składu działa co pokaże nam ile procent wagi stanowi tłuszcz, a ile mięśnie.

Reklama: