Wielkanoc w wersji light

Autor: Justyna Nowak — Marzec 12, 2013

W Wielkanoc, podobnie jak w Boże Narodzenie, sporo czasu spędza się przy suto zastawionym stole. Jest to zabójcze dla diety. Można jednak sprawić, że pyszne, świąteczne menu będzie nieco lżejsze. Właściwe trawienie cięższych potraw można natomiast wspomóc różnymi rodzajami aktywności fizycznej.

źródło: wp.pl

źródło: wp.pl

Aby wielkanocne przysmaki były mniej tłuste, a przez to mniej kaloryczne, należy przygotować je w odpowiedni sposób. Chcąc zrobić domowy pasztet wybierzmy więc delikatne mięso z kurczaka, indyka czy królika, które mniej obciąży żołądek niż wieprzowina czy wołowina. Zasadę tę można również zastosować w przypadku kiełbas i wszelkiego rodzaju wędlin.

Do jajek, sosów i ulubionych sałatek zamiast majonezu wybierzmy lekkie jogurty, np greckie. Mają one wiele składników odżywczych, a przy tym są pyszne i niskokaloryczne. Z kolei do bigosu wybierzmy jak najchudszą wołowinę, a do sernika – ser odtłuszczony. Chleb natomiast niech będzie pełnoziarnisty.

Starajmy się również unikać większych ilości soli, cukru czy wysoko przetworzonych produktów. Zamiast nich na stole niech pojawią się świeże owoce czy fermentowane produkty mleczne bogate w dobre bakterie wspomagające prace układu pokarmowego. Po posiłku wybierzmy się natomiast na rodzinny spacer, który będzie doskonałą formą rekreacji i spalania kalorii.

Reklama: