Wołowina, warzywa i ryż – obiad mistrzów

Autor: Redakcja — Luty 02, 2015

Odchudzanie często kojarzy nam się z przemieraniem głodem przez pół dnia i głodowymi porcjami. Jest to jeden z największych błędów – na diecie maksymalnie ograniczamy porcje, a po osiągnięciu efektu wracamy do naszych normalnych porcji, czyli osiągamy typowy efekt jojo. Są jednak dania, które są pyszne, zdrowe, a co najważniejsze pomogą Ci schudnąć. Poniżej przedstawiamy prawdziwy obiad mistrzów – posiłek bardzo syty, a nie tuczący.

Czego potrzebujemy?

  • pobrane400-500 g mięsa wołowego mielonego
  • warzywa – paprykę, kukurydzę, marchew, fasolę czerwoną, cebulę
  • szklankę ryżu
  • czosnek i inne przyprawy

Jak działamy?

Mięso smażymy na patelni (bez tłuszczu), dodajemy czosnek i inne przyprawy. W tym samym czasie gotujemy ryż, najlepiej na małym ogniu. Warzywa kroimy ma malutką kostkę i powoli dusimy na woku. Gdy mięso i ryż będą gotowe, dodajemy je do warzyw w woku. Wszystko dobrze mieszamy i podgrzewamy przez 2-3 minuty. Finito! Danie gotowe:)

Opisany powyżej posiłek zawiera w sobie wszystko – białko z mięsa oraz fasoli, węglowodany z ryżu (najlepiej basmati, bardziej dbający o linię mogą zmniejszyć ilość ryżu nawet o połowę), witaminy i błonnik z warzyw. Przedstawiona przez nas porcja powinna starczyć na dwa obiady dla dwóch osób. Pamiętajcie, że lepiej chudnąć powoli, ale racjonalnie, niż tracić wagę na łeb na szyję i równie szybko później przytyć. Nasza propozycja obiadu sprawi, że będziecie mieli energię na resztę dnia, a do tego zjecie lekko i zdrowo. Minusy? Jest tak smaczne, że ciężko nie skusić się na dokładkę 🙂

Reklama: