Zdrowe gotowanie na parze

Autor: Ola Nowak — Czerwiec 10, 2014

Smażenie, gotowanie w dużej ilości wody, zapiekanie, duszenie – to od lat najpopularniejsze metody cieplnej obróbki pożywienia, które stosujemy na co dzień. Tymczasem wcale nie są one korzystne dla naszego organizmu i zdrowia, ponieważ przygotowywanie posiłków w taki sposób powoduje znaczącą utratę witamin i minerałów, a warzywa gotowane w wodzie tracą je pod wpływem wysokiej temperatury. Zatem całe mnóstwo składników odżywczych zostaje w wodzie, którą później wylewamy do zlewu.

Zatem szukając alternatywy do tradycyjnych form przyrządzania jedzenia, sięgnijmy po gotowanie na parze. Dzięki takiej formie możemy przygotować smaczne i niskokaloryczne potrawy, nie zawierające tłuszczu, a także co bardzo ważne, nie tracące drogocennych witamin i mikroelementów co działa na plus dla zdrowia. Aby gotować na parze nie trzeba mieć koniecznie specjalnego parowaru. Wystarczy garnek ze specjalnym sitkiem do gotowania na parze, które można dokupić osobno niewielkim kosztem. Jeśli decydujemy się przejść na taki sposób przyrządzania posiłków, parowar jednak może się okazać wygodniejszy. Dzięki parowarom możemy jednocześnie na kilku piętrach przyrządzać kolejno różne rodzaje pokarmów –  mięsa, ryby, owoce morza, warzywa, owoce, kasze czy ryż.

winiary.pl

winiary.pl

Samo gotowanie na parze ma morze zalet. Przede wszystkim potrawy nie tracą swoich walorów smakowych, ani też koloru, a do tego zachowują większość drogocennych składników. Produkty umieszczone w parowarze nie są nasiąknięte wodą jak w przypadku normalnego gotowania w wodzie. Poza tym gotowanie na parze nie wymaga użycia soli, którą dzięki temu możemy całkowicie wyeliminować, na czym znacznie zyska nasze zdrowie. Do tego potrawy przygotowywane na parze są bardziej lekkostrawne niż pieczone czy smażone, a ich smak można wzbogacić, dodając do gotującej się wody świeże zioła. Gotowanie na parze sprzyja również odchudzaniu i utrzymywaniu szczupłej sylwetki, ponieważ potrawy ugotowane na parze nie zawierają tłuszczu, który jest zastępowany przez parę wodną. Ograniczamy więc w ten sposób spożywanie kalorii. Również samo gotowanie i sprzątanie po nim jest szybkie i wygodne, ponieważ w jednym naczyniu możemy przygotować cały posiłek i nie musimy nadzorować gotowania, stale mieszać i pilnować, żeby nie wykipiało.

Reklama: