Zdrowie i sylwetka dzięki tradycyjnym formom ćwiczeń – Makko ho

Autor: Ola Nowak — Sierpień 08, 2014

Trening Makko ho wywodzi się z Japonii i polega na usprawnieniu odpowiednimi ćwiczeniami przepływu energii życiowej w organizmie. Regularnie wykonywany trening wpływa pozytywnie na zdrowie i samopoczucie. Istotą tej terapii czy gimnastyki jest sześć ćwiczeń, które przypominają nieco ćwiczenia rozciągające. W przeciwieństwie jednak do takich, nacisk kładzie się nie na mięśnie, ale oddech i obserwację reakcji ciała. Podczas wdechu nasze płuca wypełniają się powietrzem, a mięśnie i narządy wewnętrzne rozciągają. Trzeba wówczas zwrócić uwagę na swoje odczucia. Jak reagujemy na taki wzrost napięcia i czy odczuwamy je w sposób pozytywny, pobudzający czy jest to odczucie nieprzyjemne. Z kolei wydychając powietrze należy zastanowić się czy całkowite opróżnienie płuc i rozluźnienie mięśni przynosi ulgę i uspokojenie czy wręcz przeciwnie – smutek i zdenerwowanie.

equapio.com

equapio.com

Przed rozpoczęciem gimnastyki Makko ho należy się zrelaksować. W tym celu kładziemy się na plecach i przez kilka minut głęboko oddychamy. Do takiego treningu należy się też odpowiednio przygotować. Ostatni posiłek jemy na dwie godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń, ponieważ zalegający w żołądku pokarm zakłóci przepływ energii i zmniejszy skuteczność ćwiczeń. Strój do ćwiczeń powinien być luźny, niekrępujący ruchów, a także wykonany z naturalnych tkanin. Ćwiczyć można rano lub wieczorem, najważniejsze to robić to regularnie.

Reklama: