Zostań Super(wo)man – ćwicz jak superbohaterka

Autor: Redakcja — Listopad 13, 2015

ćwiczenie kręgosłupaJaki widok pojawia Wam się w głowie, gdy czytacie słowo Superman? Niezależnie czy oglądałyście starą sagę filmów o superbohaterze Ameryki, serial z lat 90-tych, najnowszą hollywoodzką odsłonę czy może oglądałyście kreskówkę jako dzieci z pewnością oczami wyobraźni widzicie bohatera w niebiesko-czerwonym kombinezonie lecącego między chmurami w charakterystycznej pozycji z pięścią wystawioną przed siebie. A teraz wyobraźcie sobie, że wcielenie się w tą postać to świetne ćwiczenie, które możecie wykonać praktycznie wszędzie…

Do wykonania Supermana potrzebujecie w zasadzie jedynie wygodnego podłoża. Pozycja startowa polega na położeniu się na brzuchu – z głową twarzą do ziemi oraz złączonymi i wyciągniętymi przed siebie (ręce) i za siebie (nogi) kończynami.

Ruch, jaki należy wykonać, to synchroniczne podniesienie nóg oraz tułowia wraz z rękami do góry. Ruch ten nie powinien być szarpany – powinien odbywać się jak najbardziej spokojnie. Po „dociągnięciu” ciała do jak najbardziej wyciągniętej pozycji przytrzymujemy je w niej przez ok. 1 sekundę (to właśnie wtedy naśladujemy bohatera amerykańskich filmów fantastycznych), po czym powoli opuszczamy aż do pełnego opadu.

Wykonujemy kilkanaście powtórzeń (przynajmniej 10) na serię. Co rozwija to ćwiczenie? Przede wszystkim sprawia, że bardziej sprawny jest nasz układ szkieletowy oraz rozwija grupy mięśni przyszkieletowych właśnie (które ciężko jest rozwinąć innym sposobem). Oprócz tego rozwijamy mięśnie pleców, ramion, pośladkowe, ud oraz brzucha – w skrócie wszystkie mięśnie, które wpływają na poprawność naszej postawy.

Uważajcie, gdyż nie powinniście nadużywać tego ćwiczenia – mimo wszystko nie powinniśmy nadużywać wytrzymałości naszego kręgosłupa. Wykonujcie więc maksymalnie po 3 serie w ciągu dnia i po każdym zróbcie sobie przynajmniej dzień odpoczynku.

Reklama: